Strona główna

Aktywacja konta czytelniczego w systemie bibliotecznym

Szanowni Państwo!

aktywujInformujemy, że od 15 października 2010 r. można aktywować swoje konto czytelnicze w systemie bibliotecznym. Aktywacji konta można dokonać osobiście w Bibliotece. W wyniku aktywacji Czytelnik podaje swój login oraz otrzymuje hasło do systemu.

Aktywacja konta zapewnia:

  • monitorowanie stanu własnego konta bibliotecznego,
  • rezerwowanie wybranych pozycji,
  • tworzenie listy wirtualnych zakładek w Katalogu WBP, poprzez opcję "Zapamiętane pozycje" (np. tworzenie listy książek do przeczytania w późniejszym terminie),
  • wysyłanie zapytań do pracowników Wypożyczalni Ogólnej lub Medi@teki.

Instrukcje:

  • Podaj swój adres e-mailowy,
  • przygotuj login tj. ciąg wybranych liter i/lub cyfr o długości nie przekraczającej 15 znaków,
  • przekaż te informacje pracownikowi Wypożyczalni Ogólnej lub Medi@teki,
  • pocztą elektroniczną otrzymasz wygenerowane tymczasowe hasło dostępu.
  • Kliknij odnośnik "LOGOWANIE",
  • wpisz swój login oraz hasło w wyświetlonym formularzu.

Uwaga! Przy pierwszym logowaniu system prosi o zmianę hasła dostępu. Wyświetla formularz, w którym należy wpisać swoje pierwsze hasło, a następnie dwukrotnie wpisać nowe hasło. Nowe hasło musi mieć minimalną długość 8 znaków i składać się z liter i cyfr (w tym przynajmniej z jednej wielkiej litery i jednej cyfry).

  • Kończąc korzystanie z systemu, należy kliknąć "WYLOGUJ".
  • Kliknij odnośnik "Zapomniałem hasła",
  • wpisz w formularzu swój loginnumer konta bibliotecznego (podany na karcie bibliotecznej) i zatwierdź.
  • Otrzymasz e-mail'em odnośnik do strony resetowania hasła.
  • Kliknij w odnośnik, wyślemy drugiego e-mail'a z nowym hasłem tymczasowym.
  • Rezerwacja obejmuje wyłącznie publikacje przechowywane w magazynach - oznaczone w polu "LOKALIZACJA": Wypożyczalnia - magazyn, Mediateka - magazyn; i posiadające status "DOSTĘPNA".
  • Nie podlegają rezerwacji publikacje udostępniane w wolnym dostępie do półek (oznaczone w polu lokalizacja: "Wypożyczalnia - wolny dostęp" oraz "Mediateka" - wolny dostęp).
  • Jednocześnie można mieć zarezerwowanych maksymalnie 5 pozycji wybranych z katalogu.
  • Okres rezerwacji to 2 dni (po upływie tego terminu publikacje zostaną włączone na półki lub mogą być wypożyczone innemu czytelnikowi).
Jak rezerwować?
  • W menu (w lewej kolumnie) należy kliknąć w zakładkę "WYSZUKIWARKA",
  • znaleźć potrzebną pozycję,
  • wybrać opcję "WEJDŹ w egz." (wyświetlenie listy egzemplarzy),
  • z wyświetlonej listy wybrać dostępny egzemplarz i kliknąć na polecenie "REZERWUJ".
  • Zarezerwowany egzemplarz należy wypożyczyć w ciągu 2 dni kalendarzowych (Można także dokonać rezerwacji telefonicznie.).
Jak przeglądać i usuwać rezerwacje?
  • Należy kliknąć w zakładkę "Rezerwacje" i z listy zarezerwowanych przez siebie pozycji wybrać tę do usunięcia,
  • kliknąć w pozycję na liście i wybrać opcję "USUŃ REZERWACJĘ".

Uwaga! System automatycznie anuluje rezerwację, jeśli drugiego dnia od daty rezerwacji wybrana pozycja nie zostanie wypożyczona!

Jak zapamiętać pozycję?
  • W menu (lewa kolumna) kliknij zakładkę "Wyszukiwarka".
  • Znajdź potrzebną pozycję.
  • Kliknij w opcję "WEJDŹ w egz.".
  • Wybierz egzemplarz i kliknij w opcję "ZAPAMIĘTAJ".
    Pozycja została "zapamiętana" (utworzono do niej zakładkę). Można szybko do niej przenieść się poprzez zakładkę menu o nazwie "Zapamiętane".

Uwaga! "Zapamiętana" może zostać każda pozycja o dowolnej lokalizacji i dostępności (także wypożyczona). Nie jest to jednak równoznaczne z zarezerwowaniem! Lista "zapamiętanych pozycji" przypisana jest do osobistego konta czytelnika! Nie ma do niej dostępu żaden inny użytkownik systemu, ani też pracownik wypożyczalni).

Jak przeglądać zapamiętane pozycje?
  • Wybrać z menu zakładkę "Zapamiętane", a następnie wybraną pozycję można zarezerwować, czy usunąć z listy.
Jak utworzyć zgłoszenie?
  • Należy wybrać z menu zakładkę "KONTAKT",
  • Wybrać "Nowe Zgłoszenie" i wypełnić pole "Temat" (czego dotyczy zgłoszenie), a w polu "Zgłoszenie" wpisać treść pytania.
  • Zredagowane zgłoszenie potwierdź przyciskiem "ZGŁOŚ". Twoje zgłoszenie pojawi się na liście widocznej u góry strony, wraz z datą utworzenia ("Data Zgłoszenia"). Odbiorą je pracownicy Wypożyczalni lub Medi@teki i w ciągu (najpóźniej) 2 dni (roboczych) udzielą odpowiedzi.
Jak odczytać odpowiedź oraz usunąć zgłoszenie?
  • Należy wybrać z menu zakładkę "KONTAKT",
  • Na liście zgłoszeń zwróć uwagę na pole "Data Odpowiedzi". Jeśli jest puste, to odpowiedź na Twoje pytanie jeszcze nie została udzielona. Jeśli w polu widoczna jest data, oznacza to, że pracownik udzielił odpowiedzi na pytanie (odpowiedział na zgłoszenie).
  • Kliknij na wiersz w tabeli odpowiadający wybranemu zgłoszeniu.
  • Odczytaj odpowiedź.
  • Usunięcie odpowiedzi następuje poprzez kliknięcie na opcję "USUŃ".

Uwaga! Pracownicy Wypożyczalni Ogólnej i Medi@teki mają prawo usunąć zgłoszenie z systemu w ciągu 7 dni po udzieleniu odpowiedzi. Na pytania nie związane z pracą Wypożyczalni Ogólnej lub Medi@teki nie udzielają odpowiedzi. Usunięte zgłoszenie zniknie z Twojej listy w zakładce "Kontakt".


KATOLOG ONLINE

Kliknij, jeżeli szukasz książki

Kliknij, aby zgłosić propozycje zakupu

Książka na telefon

Biblioteka bez barier

Wykaz czasopism 2018

Dyskusyjny Klub Książki

academica small

Dyskusyjny Klub Książki

Windykacja

Szanowni Czytelnicy,

zwłaszcza Ci z Państwa, którzy zalegają ze zwrotem wypożyczonych książek lub innych zbiorów bibliotecznych!

Informator Zima w mieście 2018

Logo obchodów jubileuszu 100–lecia odzyskania przez Polskę niepodległości

Plakat promujący gry PlayStation VR dostępne w Mediatece

Komunikat dotyczący służby przygotowawczej w korpusie szeregowych od 8 stycznia do 27 kwietnia 2018 r.

Rozbudowa Biblioteki

Z naszej bajki

Świętokrzyska Karta Seniora

Europejski Rok Dziedzictwa Kulturowego

hotspot

EU Bookshop

Europe Direct Kielce

In order to view this object you need Flash Player 9+ support!

Get Adobe Flash player

Powered by RS Web Solutions

Przystań Kulturalna

Przystań Kulturalna

Parnas

Zobacz także

In order to view this object you need Flash Player 9+ support!

Get Adobe Flash player

Powered by RS Web Solutions

Dołącz do nas na Facebook'u
Zobacz nas na Youtube
Obserwuj nas na Twitterze