Strona główna

Aktywacja konta czytelniczego w systemie bibliotecznym

Szanowni Państwo!

aktywujInformujemy, że od 15 października 2010 r. można aktywować swoje konto czytelnicze w systemie bibliotecznym. Aktywacji konta można dokonać osobiście w Bibliotece. W wyniku aktywacji Czytelnik podaje swój login oraz otrzymuje hasło do systemu.

Aktywacja konta zapewnia:

  • monitorowanie stanu własnego konta bibliotecznego,
  • rezerwowanie wybranych pozycji,
  • tworzenie listy wirtualnych zakładek w Katalogu WBP, poprzez opcję "Zapamiętane pozycje" (np. tworzenie listy książek do przeczytania w późniejszym terminie),
  • wysyłanie zapytań do pracowników Wypożyczalni Ogólnej lub Medi@teki.

Instrukcje:

  • Podaj swój adres e-mailowy,
  • przygotuj login tj. ciąg wybranych liter i/lub cyfr o długości nie przekraczającej 15 znaków,
  • przekaż te informacje pracownikowi Wypożyczalni Ogólnej lub Medi@teki,
  • pocztą elektroniczną otrzymasz wygenerowane tymczasowe hasło dostępu.
  • Kliknij odnośnik "LOGOWANIE",
  • wpisz swój login oraz hasło w wyświetlonym formularzu.

Uwaga! Przy pierwszym logowaniu system prosi o zmianę hasła dostępu. Wyświetla formularz, w którym należy wpisać swoje pierwsze hasło, a następnie dwukrotnie wpisać nowe hasło. Nowe hasło musi mieć minimalną długość 8 znaków i składać się z liter i cyfr (w tym przynajmniej z jednej wielkiej litery i jednej cyfry).

  • Kończąc korzystanie z systemu, należy kliknąć "WYLOGUJ".
  • Kliknij odnośnik "Zapomniałem hasła",
  • wpisz w formularzu swój loginnumer konta bibliotecznego (podany na karcie bibliotecznej) i zatwierdź.
  • Otrzymasz e-mail'em odnośnik do strony resetowania hasła.
  • Kliknij w odnośnik, wyślemy drugiego e-mail'a z nowym hasłem tymczasowym.
  • Rezerwacja obejmuje wyłącznie publikacje przechowywane w magazynach - oznaczone w polu "LOKALIZACJA": Wypożyczalnia - magazyn, Mediateka - magazyn; i posiadające status "DOSTĘPNA".
  • Nie podlegają rezerwacji publikacje udostępniane w wolnym dostępie do półek (oznaczone w polu lokalizacja: "Wypożyczalnia - wolny dostęp" oraz "Mediateka" - wolny dostęp).
  • Jednocześnie można mieć zarezerwowanych maksymalnie 5 pozycji wybranych z katalogu.
  • Okres rezerwacji to 2 dni (po upływie tego terminu publikacje zostaną włączone na półki lub mogą być wypożyczone innemu czytelnikowi).
Jak rezerwować?
  • W menu (w lewej kolumnie) należy kliknąć w zakładkę "WYSZUKIWARKA",
  • znaleźć potrzebną pozycję,
  • wybrać opcję "WEJDŹ w egz." (wyświetlenie listy egzemplarzy),
  • z wyświetlonej listy wybrać dostępny egzemplarz i kliknąć na polecenie "REZERWUJ".
  • Zarezerwowany egzemplarz należy wypożyczyć w ciągu 2 dni kalendarzowych (Można także dokonać rezerwacji telefonicznie.).
Jak przeglądać i usuwać rezerwacje?
  • Należy kliknąć w zakładkę "Rezerwacje" i z listy zarezerwowanych przez siebie pozycji wybrać tę do usunięcia,
  • kliknąć w pozycję na liście i wybrać opcję "USUŃ REZERWACJĘ".

Uwaga! System automatycznie anuluje rezerwację, jeśli drugiego dnia od daty rezerwacji wybrana pozycja nie zostanie wypożyczona!

Jak zapamiętać pozycję?
  • W menu (lewa kolumna) kliknij zakładkę "Wyszukiwarka".
  • Znajdź potrzebną pozycję.
  • Kliknij w opcję "WEJDŹ w egz.".
  • Wybierz egzemplarz i kliknij w opcję "ZAPAMIĘTAJ".
    Pozycja została "zapamiętana" (utworzono do niej zakładkę). Można szybko do niej przenieść się poprzez zakładkę menu o nazwie "Zapamiętane".

Uwaga! "Zapamiętana" może zostać każda pozycja o dowolnej lokalizacji i dostępności (także wypożyczona). Nie jest to jednak równoznaczne z zarezerwowaniem! Lista "zapamiętanych pozycji" przypisana jest do osobistego konta czytelnika! Nie ma do niej dostępu żaden inny użytkownik systemu, ani też pracownik wypożyczalni).

Jak przeglądać zapamiętane pozycje?
  • Wybrać z menu zakładkę "Zapamiętane", a następnie wybraną pozycję można zarezerwować, czy usunąć z listy.
Jak utworzyć zgłoszenie?
  • Należy wybrać z menu zakładkę "KONTAKT",
  • Wybrać "Nowe Zgłoszenie" i wypełnić pole "Temat" (czego dotyczy zgłoszenie), a w polu "Zgłoszenie" wpisać treść pytania.
  • Zredagowane zgłoszenie potwierdź przyciskiem "ZGŁOŚ". Twoje zgłoszenie pojawi się na liście widocznej u góry strony, wraz z datą utworzenia ("Data Zgłoszenia"). Odbiorą je pracownicy Wypożyczalni lub Medi@teki i w ciągu (najpóźniej) 2 dni (roboczych) udzielą odpowiedzi.
Jak odczytać odpowiedź oraz usunąć zgłoszenie?
  • Należy wybrać z menu zakładkę "KONTAKT",
  • Na liście zgłoszeń zwróć uwagę na pole "Data Odpowiedzi". Jeśli jest puste, to odpowiedź na Twoje pytanie jeszcze nie została udzielona. Jeśli w polu widoczna jest data, oznacza to, że pracownik udzielił odpowiedzi na pytanie (odpowiedział na zgłoszenie).
  • Kliknij na wiersz w tabeli odpowiadający wybranemu zgłoszeniu.
  • Odczytaj odpowiedź.
  • Usunięcie odpowiedzi następuje poprzez kliknięcie na opcję "USUŃ".

Uwaga! Pracownicy Wypożyczalni Ogólnej i Medi@teki mają prawo usunąć zgłoszenie z systemu w ciągu 7 dni po udzieleniu odpowiedzi. Na pytania nie związane z pracą Wypożyczalni Ogólnej lub Medi@teki nie udzielają odpowiedzi. Usunięte zgłoszenie zniknie z Twojej listy w zakładce "Kontakt".


KATOLOG ONLINE

Kliknij, jeżeli szukasz książki

Kliknij, aby zgłosić propozycje zakupu

Dyskusyjny Klub Książki

Świętokrzyska Karta Seniora

Windykacja

Szanowni Czytelnicy,

zwłaszcza Ci z Państwa, którzy zalegają ze zwrotem wypożyczonych książek lub innych zbiorów bibliotecznych!

Plakat promujący wernisaż wystawy rysunku Magdaleny Muraszko-Kowalskiej organizowanej z okazji Ogólnopolskiego Dnia Praw Zwierząt 22 maja 2017 r. godz 13:00

Zdjęcie statuetki, którą Biblioteka otrzymała za zajęcie pierwszego miejsca w konkursie Promocja e-czytelnictwa w bibliotece na platformie Ibuk Libra zorganizowanym przez Wydawnictwo Naukowe PWN

Ekslibris 100-lecia Stowarzyszenia Bibliotekarzy Polskich

RozPRACUJ to z biblioteką

hotspot

EU Bookshop

Europe Direct Kielce

In order to view this object you need Flash Player 9+ support!

Get Adobe Flash player

Powered by RS Web Solutions

Przystań Kulturalna

Przystań Kulturalna

Parnas

Zobacz także

In order to view this object you need Flash Player 9+ support!

Get Adobe Flash player

Powered by RS Web Solutions

Dołącz do nas na Facebook'u
Zobacz nas na Youtube
Obserwuj nas na Twitterze