Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Witamy na stronie Wojewódzkiej Biblioteki Publicznej im. Witolda Gombrowicza w Kielcach.

Zapraszamy do korzystania ze zbiorów.

Kontakt z Wypożyczalnią:

poniedziałek, wtorek, czwartek, piątek: 9:00-19:00; środa, sobota: 9:00-15:00

Uważasz, że edukacja ekonomiczna jest ważna na każdym etapie życia? Chcesz rozbudować ofertę biblioteki o zajęcia dla osób dorosłych? Nie czekaj! Zapoznaj się z propozycją Fundacji Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego i już dziś zgłoś swoją bibliotekę do 6. edycji projektu „O finansach… w bibliotece”.

Dzięki projektowi 2000 osób powyżej 50. roku życia, mieszkających na terenach wiejskich i w miastach do 200 tysięcy mieszkańców, nauczy się, jak bezpiecznie korzystać z bankowości elektronicznej, jak zarabiać na emeryturze, racjonalnie planować swoje domowe wydatki oraz inwestować zaoszczędzone pieniądze. Natomiast bibliotekarze i bibliotekarki, dzięki cyklowi szkoleń i wsparciu trenerów, zyskają wiedzę i doświadczenie w pracy z osobami dorosłymi.

W ramach 6. edycji projektu zaplanowane są:

  • cykl szkoleniowy dla bibliotekarzy (kurs internetowy, szkolenia stacjonarne i regionalne spotkania konsultacyjne) oraz konsultacje z trenerami w trakcie trwania projektu,
  • spotkania edukacyjne oraz kurs internetowych dla mieszkańców dotyczące finansów osobistych,
  • konkurs z atrakcyjnymi nagrodami dla bibliotek uczestniczących w projekcie,
  • spotkania służące wymianie wiedzy i doświadczenia pomiędzy bibliotekarzami,
  • seminarium eksperckie podsumowujące projekt.

W projekcie oferujemy:

  • dotacje dla bibliotek biorących udział w projekcie na realizację spotkań dla mieszkańców,
  • wynagrodzenie dla bibliotekarzy prowadzących spotkania edukacyjne.

NABÓR DO PROJEKTU:

  • Na zgłoszenia czekamy od 25 marca do 17 kwietnia 2019 roku.
  • O wynikach rekrutacji poinformujemy do 7 maja 2019 roku.
  • Aby zgłosić chęć udziału w projekcie, należy wypełnić formularz on-line dostępny pod adresem: https://ofinansach.biblioteki.org/formularz-zgloszeniowy
  • Do projektu zapraszamy wszystkie zainteresowane biblioteki, niezależnie od tego, czy brały udział w poprzednich edycjach.
  • Do projektu mogą zgłaszać się biblioteki publiczne oraz biblioteki pedagogiczne pełniące funkcje bibliotek publicznych z gmin wiejskich, wiejsko-miejskich lub miast do 200 tysięcy mieszkańców z terenu całej Polski.
  • Projekt może być realizowany w bibliotece głównej oraz w jej filiach. Jeżeli projekt będzie realizowany w więcej niż jednej placówce bibliotecznej wchodzącej w skład jednej instytucji, każda placówka (biblioteka główna lub filia) powinna przesłać osobne zgłoszenie.
  • Nabór do projektu jest realizowany w ramach procedury konkursowej. Z przesłanych zgłoszeń wybierzemy 100 placówek bibliotecznych, które wezmą udział w 6. edycji projektu.

Chcesz wiedzieć więcej?

Zachęcamy do udziału w webinarium, podczas którego opowiemy o projekcie i zasadach rekrutacji. Webinarium odbędzie się 4 kwietnia 2019 roku o godzinie 10:00. Link do webinarium: https://frsi.clickmeeting.com/o-finansach-w-bibliotece-6-edycja

W sprawach związanych z projektem i rekrutacją można kontaktować się pisząc na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Realizatorem projektu jest Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego, a jego założenia są zgodne z celami Programu Rozwoju Bibliotek. Projekt „O finansach… w bibliotece – 6. edycja” jest realizowany z Narodowym Bankiem Polskim w ramach programu edukacji ekonomicznej.

Numer rachunku bankowego:
BANK SPÓŁDZIELCZY II ODDZIAŁ W KIELCACH
45 8493 0004 0000 0062 0123 0001

GODZINY OTWARCIA

Poniedziałek

900 - 1900

Wtorek

900 - 1900

Środa

900 - 1500

Czwartek

900 - 1900

Piątek

900 - 1900

Sobota

900 - 1500

Back to top