103 biblioteki z całej Polski zakwalifikowały się do 6. edycji projektu „O finansach… w bibliotece”. Serdecznie gratulujemy!
Komisja powołana przez Fundację Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego oceniła wszystkie nadesłane zgłoszenia w ramach naboru do projektu „O finansach… w bibliotece – 6. edycja” i w oparciu o kryteria opisane w „Regulaminie naboru” podjęła decyzję o przyjęciu do projektu 103 placówek bibliotecznych.
Lista zakwalifikowanych bibliotek z województwa świętokrzyskiego:
- Wojewódzka Biblioteka Publiczna im. Witolda Gombrowicza w Kielcach
- Gminna Biblioteka Publiczna w Krasocinie
- Biblioteka Publiczna Miasta i Gminy im. W. Gombrowicza w Ożarowie
- Gminna Biblioteka Publiczna w Pacanowie
- Gminna Biblioteka Publiczna im. Michała Basy w Pawłowie
- Biblioteka Centrum Kultury w Piekoszowie
Uważasz, że edukacja ekonomiczna jest ważna na każdym etapie życia? Chcesz rozbudować ofertę biblioteki o zajęcia dla osób dorosłych? Nie czekaj! Zapoznaj się z propozycją Fundacji Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego i już dziś zgłoś swoją bibliotekę do 6. edycji projektu „O finansach… w bibliotece”.
Dzięki projektowi 2000 osób powyżej 50. roku życia, mieszkających na terenach wiejskich i w miastach do 200 tysięcy mieszkańców, nauczy się, jak bezpiecznie korzystać z bankowości elektronicznej, jak zarabiać na emeryturze, racjonalnie planować swoje domowe wydatki oraz inwestować zaoszczędzone pieniądze. Natomiast bibliotekarze i bibliotekarki, dzięki cyklowi szkoleń i wsparciu trenerów, zyskają wiedzę i doświadczenie w pracy z osobami dorosłymi.
W ramach 6. edycji projektu zaplanowane są:
- cykl szkoleniowy dla bibliotekarzy (kurs internetowy, szkolenia stacjonarne i regionalne spotkania konsultacyjne) oraz konsultacje z trenerami w trakcie trwania projektu,
- spotkania edukacyjne oraz kurs internetowych dla mieszkańców dotyczące finansów osobistych,
- konkurs z atrakcyjnymi nagrodami dla bibliotek uczestniczących w projekcie,
- spotkania służące wymianie wiedzy i doświadczenia pomiędzy bibliotekarzami,
- seminarium eksperckie podsumowujące projekt.
W projekcie oferujemy:
- dotacje dla bibliotek biorących udział w projekcie na realizację spotkań dla mieszkańców,
- wynagrodzenie dla bibliotekarzy prowadzących spotkania edukacyjne.
NABÓR DO PROJEKTU:
- Na zgłoszenia czekamy od 25 marca do 17 kwietnia 2019 roku.
- O wynikach rekrutacji poinformujemy do 7 maja 2019 roku.
- Aby zgłosić chęć udziału w projekcie, należy wypełnić formularz on-line dostępny pod adresem: https://ofinansach.biblioteki.org/formularz-zgloszeniowy
- Do projektu zapraszamy wszystkie zainteresowane biblioteki, niezależnie od tego, czy brały udział w poprzednich edycjach.
- Do projektu mogą zgłaszać się biblioteki publiczne oraz biblioteki pedagogiczne pełniące funkcje bibliotek publicznych z gmin wiejskich, wiejsko-miejskich lub miast do 200 tysięcy mieszkańców z terenu całej Polski.
- Projekt może być realizowany w bibliotece głównej oraz w jej filiach. Jeżeli projekt będzie realizowany w więcej niż jednej placówce bibliotecznej wchodzącej w skład jednej instytucji, każda placówka (biblioteka główna lub filia) powinna przesłać osobne zgłoszenie.
- Nabór do projektu jest realizowany w ramach procedury konkursowej. Z przesłanych zgłoszeń wybierzemy 100 placówek bibliotecznych, które wezmą udział w 6. edycji projektu.
Chcesz wiedzieć więcej?
Zachęcamy do udziału w webinarium, podczas którego opowiemy o projekcie i zasadach rekrutacji. Webinarium odbędzie się 4 kwietnia 2019 roku o godzinie 10:00. Link do webinarium: https://frsi.clickmeeting.com/o-finansach-w-bibliotece-6-edycja
W sprawach związanych z projektem i rekrutacją można kontaktować się pisząc na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Realizatorem projektu jest Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego, a jego założenia są zgodne z celami Programu Rozwoju Bibliotek. Projekt „O finansach… w bibliotece – 6. edycja” jest realizowany z Narodowym Bankiem Polskim w ramach programu edukacji ekonomicznej.