Organizacja urodzin
Rozmowa z rodzicami: Zaczynamy od konsultacji z rodzicami, aby poznać zainteresowania jubilata i jego marzenia o idealnych urodzinach. Na tej podstawie tworzymy spersonalizowany plan pełen niezapomnianych wrażeń.
Wybór tematyki i scenariusza: Proponujemy różnorodne scenariusze urodzin, które dostosowujemy do wieku, pasji i potrzeb dzieci. Każdy motyw jest pełen przygód i inspiracji!
Przebieg uroczystości: Dwie godziny pełne radości i kreatywności! Dzieci przeniosą się w magiczny świat ulubionych bohaterów książkowych, uczestnicząc w fascynujących przygodach, które rozwijają wyobraźnię i uczą ważnych wartości. W programie: interaktywne zabawy ruchowe, warsztaty plastyczne i opowieści, które na długo zapadną w pamięć.
Finał: Uroczystość wieńczy wyjątkowa niespodzianka dla jubilata – wręczenie karty bibliotecznej, dyplomu i książki, która będzie pamiątką na całe życie.
Regulamin urodzin w bibliotece (PDF)
Zamówienie Urodzin w Bibliotece (PDF)
Zamówienie Urodzin w Bibliotece (DocX)
Scenariusze urodzin
Królewski bal urodzinowy
Podaruj swojej małej księżniczce i jej dworowi urodziny pełne magii i splendoru!
Zapraszamy na wyjątkowy bal, w czasie którego dzieci:
- wysłuchają opowieści o niezwykłym królewskim prezencie,
- udekorują własne korony, by poczuć się jak prawdziwe księżniczki i książęta,
- wezmą udział w królewskich grach i zabawach,
- wspólnie stworzą wyjątkową pracę plastyczną,
- skorzystają z dodatkowych atrakcji, które uczynią ten dzień jeszcze bardziej niezapomnianym!
Prehistoryczna niespodzianka
Podaruj swojemu małemu paleontologowi niezapomniane urodziny w świecie dinozaurów!
Przenieśmy się do prehistorycznej krainy, gdzie dzieci:
- staną się prawdziwymi odkrywcami, tropiąc ślady dinozaurów,
- przygotują kolorowe malunki swoich ulubionych prehistorycznych gadów,
- wezmą udział w pełnych emocji grach i zabawach tematycznych!
Wycieczka na wieś
Spraw, by urodziny Twojego dziecka stały się magiczną przygodą na wiejskim podwórku!
Zapraszamy na niezapomnianą wyprawę w świat zwierząt i przyrody, pełną uśmiechów i zabawy. W czasie tej wyjątkowej podróży dzieci:
- wysłuchają wesołej opowieści o przygotowaniach do urodzin w gospodarstwie,
- stworzą własnoręcznie urodzinowy bukiet kwiatów dla krowy jubilatki – bohaterki książki,
- wezmą udział w tematycznych grach i zabawach!
Kulminacją tego wspaniałego wydarzenia będzie wizyta w Medi@tece, gdzie dzieci odkryją magiczny świat książek.
Pragniemy Państwa poinformować, że Wojewódzka Biblioteka Publiczna im. W. Gombrowicza w Kielcach została beneficjentem tegorocznego konkursu grantowego ogłoszonego przez Ambasadę USA.
W ramach projektu zostały zrealizowane następujące wydarzenia:
16 września w bibliotece miało miejsce inauguracyjne spotkanie programu „Obywatel w społeczeństwie demokratycznym. Konteksty amerykańskie”.
Zaprosiliśmy na nie Ewę Ewart - wielokrotnie nagradzaną reżyserkę filmów dokumentalnych, wieloletnią pracownicę telewizji BBC, specjalizującą się w filmach przełomowych i mocno przemawiających do odbiorcy. Podczas wydarzenia zaprezentowaliśmy film, który mocno wpisał się w demokratyczne założenia naszego programu. Jest on opowieścią o polskiej drodze do demokracji, pokazującą historię 30 lat polskiej transformacji, zapoczątkowanej częściowo wolnymi wyborami do parlamentu. W narrację filmu ujęto wiele wypowiedzi ówczesnych wysokich urzędników administracji USA, które złożyły się na zachodnią perspektywę przemian ustrojowych w Polsce, ze szczególnym uwzględnieniem roli, jaką Stany Zjednoczone odegrały w tym procesie. Dla tłumnie przybyłych licealistów była to inspirująca lekcja historii najnowszej Polski zilustrowana dodatkowo rzadkimi materiałami archiwalnymi. Po pokazie z widowni skierowano wiele pytań do bohaterki spotkania – Ewy Ewart. Licealiści chętnie dzielili się swoimi spostrzeżeniami i refleksjami nad wątkami podejmowanymi w dokumencie przez reżyserkę.
3 grudnia 2024 roku miało miejsce kolejne projektowe wydarzenie. Tym razem zaprosiliśmy Państwo na wykład prof. UW dra hab. Bohdana Szklarskiego zatytułowany „Najstarsza nowoczesna demokracja i jej paradoksy – rozważania o amerykańskim systemie politycznym”.
Profesor Szklarski, specjalista w dziedzinie amerykanistyki, przedstawił kluczowe cechy i paradoksy amerykańskiego systemu demokratycznego, w tym:
- system wyborczy oparty na Kolegium Elektorskim i charakterystykę amerykańskiej sceny politycznej
- aktywność obywatelską pomiędzy wyborami
- wielką rolę pieniędzy w procesach politycznych
- znaczenie mediów i reklamy w kształtowaniu opinii publicznej
- dwupartyjność – wyraźną dominację Partii Demokratycznej i Republikańskiej, przy jednoczesnym ograniczeniu dla partii trzecich
- lokalny charakter amerykańskiej demokracji
- ogromną liczbę wybieralnych stanowisk we wszystkich rodzajach władzy
Prelegent omówił mechanizmy władzy w demokracji amerykańskiej porównując je do polskiego systemu politycznego również opartego na demokracji wskazując na istotne różnice. Zwrócił również uwagę na wyzwania interpretacyjne Konstytucji – której pierwotne założenia muszą być stale dostosowywane do współczesnych realiów.
16 stycznia miały miejsce 2 spotkania ze współtwórcą „Podkastu amerykańskiego” – Piotrem Tarczyńskim. Nasz gość, historyk, amerykanista, tłumacz, pisarz spotkał się najpierw z młodzieżą kieleckich liceów, a popołudniu z szerszym gronem odbiorców wśród którego dominowali młodzi fani Podkastu amerykańskiego.
Z bohaterem dnia rozmawiał Karol Paciorek, twórca internetowy, autor kanału Imponderabilia .W rozmowie padło wiele pytań o podróże po Stanach Zjednoczonych oraz doświadczenia zebrane podczas czterech lat prowadzenia podkastu . Piotr Tarczyński podzielił się refleksjami dotyczącymi historii i niezwykłej popularności kanału, opowiadał o kulisach wspólnej pracy z Łukaszem Pawłowskim. Dowiedzieliśmy się w jaki sposób dobierają tematy kolejnych odcinków, jak dzielą się pracą, co ich samych najbardziej fascynuje w tematyce amerykańskiej a czego oczekują ich odbiorcy.
Wiele uwagi poświecono komentarzom do obecnej sytuacji politycznej w Stanach, frustracji społeczeństwa amerykańskiego i niedoskonałości systemu wyborczego, który nie jest tak idealny, jak często się podkreśla.
Co to jest Niebieska Strefa?
Niebieska Strefa jest odpowiedzią na niedostateczne dostosowanie przestrzeni kulturalno-publicznej do potrzeb osób w spektrum autyzmu.
Nadmiar bodźców w miejscach publicznych tj. hałas, światła, muzyka, tłum ludzi, a także trudności komunikacyjne osób autystycznych czy problemy z odnalezieniem się w nowych miejscach i sytuacjach sprawia, że niekiedy potrzebują pomocy, aby czuć się pewniej i bezpieczniej w przestrzeni publicznej.
Zadaniem Niebieskiej Strefy jest wsparcie i ułatwienie osobom w spektrum autyzmu korzystania z usług instytucji kulturalno-publicznych takich jak kino, teatr, muzea, biblioteki czy kawiarnie.
Oznaczenia z logiem "Niebieskiej Strefy", które widzisz w tym miejscu, są częścią pierwszego w Polsce, innowacyjnego projektu wdrożenia systemów wsparcia, którego celem jest pomoc osobom w spektrum autyzmu.
Poniżej jest filmowy przewodnik i galeria zdjęć po Wojewódzkiej Bibliotece Publicznej im. Witolda Gombrowicza w Kielcach, które pomogą Ci przygotować się do samodzielnej wizyty w tym miejscu.
Aktualna oferta znajduje się również pod linkiem: https://www.wbp.kielce.pl
Filmowy przewodnik:
Galeria zdjęć:
Książkom@t – urządzenie do samoobsługowego odbioru zamówionych zbiorów i ich zwrotu jest już do Twojej dyspozycji!
Aby móc z niego korzystać musisz mieć aktywne konto elektroniczne – podczas rezerwacji w systemie wybierz opcję odbioru zamówień: Książkom@t i odbierz zbiory w wygodnym dla siebie czasie (masz na to 3 dni robocze).
Ale to nie wszystko! Od dzisiaj możesz rezerwować wszystkie nasze biblioteczne zbiory, przeznaczone do wypożyczania, również te, które są w wolnym dostępie – zarówno z odbiorem w Książkom@cie, jak i w Wypożyczalni czy Mediatece.
Możesz też zarezerwować zbiory, które są aktualnie wypożyczone – poinformujemy Cię o możliwości ich odbioru, gdy zostaną zwrócone do biblioteki.
Uwaga! Każda rezerwacja do Książkom@tu weryfikowana jest przez pracowników Działu Udostępniania Zbiorów. Zaczekaj na e-maila o zrealizowanej rezerwacji i dopiero przyjdź po odbiór zbiorów.
Wszystkie szczegółowe informacje na temat rezerwacji znajdziesz w Regulaminie.
Wojewódzka Biblioteka Publiczna im. Witolda Gombrowicza w Kielcach zaprasza na zajęcia wprowadzające dzieci w świat kodowania.
W programie warsztatów: programowanie sympatycznych robotów Dash i Dot za pomocą dedykowanych im aplikacji, zabawy z kolorowymi kubeczkami rozwijające logiczne myślenie oraz kodowanie na macie edukacyjnej.
Kontakt: tel. +48 41 361-53-51 w 156, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Instrukcja korzystania z „Bibliom@tu”:
Możesz wypożyczyć maksymalnie 2 książki na 30 dni z możliwością prolongaty na kolejne 30 dni.
Zwrócisz tylko książki wypożyczone w Bibliom@cie.
Wszystkie szczegółowe informacje na temat rezerwacji znajdziesz w Regulaminie.
Wypożyczanie książki:
- Zeskanuj kod kreskowy karty bibliotecznej w małym okienku.
- Na ekranie wybierz opcję: wypożycz.
- Wpisz na ekranie numer skrytki z wybraną książką lub wybierz książkę z listy i naciśnij „OK”.
- Potwierdź opcję: wypożycz.
- Skrytka zostanie otwarta, a książka zapisana na Twoim koncie jako wypożyczona.
- Wyjmij książkę i zamknij skrytkę. Zostaniesz automatycznie wylogowany.
- Powtórz operację, jeżeli chcesz wypożyczyć kolejną książkę.
Zwrot książki:
- Zeskanuj kartę biblioteczną.
- Wybierz na ekranie opcję: zwróć.
- Przyłóż do okienka tylną okładkę w miejscu naklejki z sygnaturą. Na ekranie pojawi się tytuł zwracanej książki.
- Potwierdź opcję: zwróć.
- Skrytka otworzy się automatycznie.
- Włóż książkę do otwartej skrytki, tak aby było widać na grzbiecie jej tytuł i zamknij drzwiczki. Zostaniesz automatycznie wylogowany.
- Powtórz operację, jeżeli zwracasz kolejną książkę.
Wojewódzka Biblioteka Publiczna im. Witolda Gombrowicza w Kielcach zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do stron internetowych:
www.wbp.kielce.pl
Status strony pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
konwent.wbp.kielce.pl
Status strony pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Treści niedostępne
- Obrazy nie posiadają tekstu alternatywnego.
- Filmy zamieszczone na stronie nie posiadają audio transkrypcji ani deskrypcji.
fmb15.wbp.kielce.pl
Status strony pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
swietokrzyskanagrodaliteracka.pl
Status strony pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot przy wykorzystaniu narzędzia WAVE Web Accessibility Evaluation Tool.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością prosimy o kontakt z Maciej Gubała pod adresem Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub numerem telefonu +48 41 361-53-51 w. 229. Tą sama droga można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnych.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów. Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail)
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 14 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę. Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę możesz złożyć listownie lub e-mailem na adres:
- adres: ul. Księdza Piotra Ściegiennego 13, 25-033 Kielce
- e-meil: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Dostępność architektoniczna
Siedziba Biblioteki (Wojewódzka Biblioteka Publiczna im. Witolda Gombrowicza w Kielcach, ul. ks. P. Ściegiennego 13, 25-033 Kielce) jest obiektem bez barier urbanistycznych i architektonicznych, wyposażona w podjazdy, barierki i windę.
Do budynku prowadzą dwa wejścia: od ul. ks. P. Ściegiennego (wejście główne) i od ul. Zgoda (od strony parkingu). Do wejścia głównego prowadzą schody a w jego sąsiedztwie (od strony hansegrandu) wyznaczony jest ciąg komunikacyjny dla osób niepełnosprawnych, prowadzący do windy. Od strony parkingu znajduje się również podjazd dla wózków. W holu wejścia głównego znajduje się Punkt rejestracji czytelników i informacji o ofercie Biblioteki.
Dla osób na wózkach dostępne są ciągi komunikacyjne i pomieszczenia na wszystkich poziomach budynku Biblioteki.
Na pierwszym i drugim piętrze wydzielono specjalnie wyposażone i przystosowane do użytkowania przez osoby niepełnosprawne pomieszczenia sanitarne, zlokalizowane na wprost klatki schodowej.
Wydzielono miejsce parkingowe dla pojazdów użytkowanych przez osoby niepełnosprawne z bezpośrednim dostępem do ciągów komunikacyjnych zewnętrznych zaprojektowanych i wykonanych bez barier architektonicznych tj. schodów, progów, krawężników.
Na parterze budynku zorganizowano dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich stanowisko komputerowe z dostępem do baz bibliotecznych.
Wszystkie korytarze i przejścia umożliwiają poruszanie się osobom na wózkach.
Do budynku Biblioteki i wszystkich jego pomieszczeń przeznaczonych dla odwiedzających można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
Nie posiadamy pętli indukcyjnej.
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
Szanowni Państwo!
Uprzejmie informujemy, że od 20 sierpnia 2019 r. Biblioteka pracuje w nowym systemie bibliotecznym. Zachęcamy wszystkich czytelników do aktywacji swojego konta.
Aktywne konto umożliwia czytelnikowi:
- Monitorowanie stanu swojego konta bibliotecznego,
- Zamawianie wybranych pozycji,
- Samodzielne prolongowanie daty zwrotu wypożyczonych materiałów,
- Filtrowanie i zawężanie wyników wyszukiwania,
- Zapisywanie kwerend w celu późniejszego wykorzystania,
- Eksportowanie wyników wyszukiwania do innych aplikacji,
- Zapamiętywanie ulubionych pozycji,
Bez aktywacji konta w systemie możliwe jest wyłącznie wyszukiwanie materiałów w katalogu.
Aktywacja konta:
- Czytelnik osobiście w Bibliotece dokonuje aktywacji konta. W wyniku aktywacji otrzymuje login i hasło do systemu.
- Czytelnik podaje swój adres e-mailowy (opcjonalnie),
- Otrzymuje login i nadaje hasło do systemu, składające się z minimum 8 znaków (hasło można zmienić samodzielnie po zalogowaniu do systemu na swoim komputerze).
Logowanie:
- Kliknij odnośnik "LOGOWANIE",
- Wpisz swój login oraz hasło w wyświetlonym formularzu.
Kończąc korzystanie z systemu należy kliknąć imię i nazwisko w prawym, górnym rogu ekranu, a następnie przycisk "WYLOGUJ".
Zamawianie egzemplarzy z magazynów:
- Można jednocześnie zamówić maksymalnie 10 książek, 5 audiobooków, 3 filmy oraz 2 gry planszowe i 2 dodatki do gier;
- Zamówione egzemplarze zgodnie z obowiązującymi Regulaminami zostaną wypożyczone zamawiającemu lub udostępnione na miejscu w czytelniach;
- W przypadku egzemplarza dostępnego - zamówienie obejmie 2 dni robocze, licząc od następnego dnia po złożeniu zamówienia;
- W przypadku egzemplarza wypożyczonego zamówienie obejmie 2 dni robocze, licząc od następnego dnia po zwrocie egzemplarza przez poprzedniego czytelnika;
- Po upływie terminu zarezerwowania - egzemplarze nieodebrane przez czytelnika zostaną włączone na półki, a w przypadku egzemplarzy przeznaczonych do wypożyczeń - mogą być wypożyczone innemu czytelnikowi.
ZAMÓWIENIU PODLEGAJĄ także egzemplarze z lokalizacją Wypożyczalnia - wolny dostęp o statusie: WYPOŻYCZONE.
Rezerwacji można także dokonać telefonicznie (tel. 41-344-70-75, 41-361-53-51 w. 165).
Jak zamawiać:
- Po kliknięciu tytułu z listy wyników wyszukiwania należy kliknąć przycisk „zamówienie”, a następnie „wyślij zamówienie”,
- Zarezerwowany egzemplarz należy wypożyczyć i odebrać w ciągu następnych 2 dni roboczych.
Jak przeglądać i usuwać rezerwacje:
- Należy kliknąć imię i nazwisko w prawym, górnym rogu ekranu, a następnie przejść do sekcji „moje zamówienia” i z listy zarezerwowanych przez siebie pozycji wybrać tę do usunięcia,
- Kliknąć przycisk „anuluj”.
Uwaga! System automatycznie anuluje zamówienie, jeśli drugiego dnia od daty rezerwacji wybrana pozycja nie zostanie wypożyczona.
Zapamiętywanie i przeglądanie wybranych pozycji (ulubione):
- Znajdź potrzebną pozycję.
- Na liście wyników obok wybranego tytułu kliknij ikonę „pinezki”
Pozycja została dodana do ulubionych. Można szybko do niej przenieść się poprzez kliknięcie imienia i nazwiska w prawym, górnym rogu ekranu i wybranie sekcji „ulubione”.
Uwaga! „Zapamiętana” może zostać każda pozycja o dowolnej lokalizacji i dostępności (także wypożyczona). Jednak nie jest to równoznaczne z zarezerwowaniem!
Lista „zapamiętanych pozycji” przypisana jest do osobistego konta czytelnika, nie ma do niej dostępu żaden inny użytkownik systemu ani pracownicy wypożyczalni.
Komunikacja z pracownikami Biblioteki:
- Kontakt z Wypożyczalnią:
tel. +48 41 344-53-84
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. - Lista kontaktowa działów biblioteki
- Aktualne godziny otwarcia
Wojewódzka Biblioteka Publiczna im. Witolda Gombrowicza w Kielcach,
ul. Księdza Piotra Ściegiennego 13, 25-033 Kielce,
jest samorządową instytucją kultury, utrzymywaną z budżetu województwa świętokrzyskiego.
tel. +48 41 344-53-84 lub +48 41 361-53-51 w. 140, 142
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Udostępnia na zewnątrz ponad 300-tysięczny zbiór książek, wydanych po 1950 r. (także w językach obcych), ok. 2700 tytułów „książki mówionej” na urządzenie Czytak dla osób niedowidzących. Wypożyczalnia zapewnia czytelnikom wolny dostęp do ponad 40 tys. książek naukowych, popularnonaukowych z różnych dziedzin wiedzy oraz literatury pięknej dla dorosłych, a także ponad 137 000 e-booków oraz 50 000 audiobooków i synchrobooków na platformie Legimi i 2666 tytułów książek naukowych w bazie IBUK libra. Czytelnicy mogą również samodzielnie wypożyczać książki korzystając z Bibliomatu i Książkomatu.
tel. +48 41 340-03-38 lub +48 41 361-53-51 w. 238
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Dysponuje: księgozbiorem tradycyjnym (ok. 22 tys. wol. książek - w wolnym dostępie do półek) dla dzieci i młodzieży, bogatym zbiorem gier planszowych oraz multimediów (ponad 16 tys. płyt CD i DVD z filmami, muzyką oraz ok. 5000 audiobooków), które udostępnia na zewnątrz. Księgozbiór uzupełniają czasopisma (z bieżącej prenumeraty) dla dzieci i młodzieży oraz ponad 1000 płyt gramofonowych. Medi@teka posiada 8 stanowisk komputerowych z bezpłatnym dostępem do Internetu, 3 stanowiska do gier komputerowych: Microsoft Xbox360, Sony PlayStation 3 oraz PlayStation 4 z goglami wirtualnej rzeczywistości - Playstation VR. Prowadzi różne formy pracy z czytelnikiem do lat 15.
tel. +48 41 361-53-51 w. 160
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Udostępnia na miejscu księgozbiór podręczny (kilkanaście tysięcy książek z różnych dziedzin wiedzy), bogaty zbiór albumów, archiwalne czasopisma polskie i zagraniczne (współczesne i zabytkowe - ok. 2300 tytułów), prasę z bieżącej prenumeraty (ok. 200 tytułów) oraz publikacje na nośnikach elektronicznych. Zapewnia wolny dostęp do księgozbioru oraz bieżącej prasy. Posiada ponad 30 miejsc dla czytelników, w tym stanowiska umożliwiające skorzystanie z różnych baz danych m.in. baz komercyjnych pozyskanych w ramach programu „america@your library®”, bazy prawniczej Lex Sigma oraz cyfrowej międzybibliotecznej wypożyczalni publikacji naukowych ACADEMICA. Ponadto posiada 4 stanowiska dostosowane do potrzeb osób z dysfunkcją wzroku: 2 multilektory Sara (urządzenia skanująco-czytające), powiększalnik cyfrowy, stanowisko komputerowe z klawiaturą, monitorem i drukarką brajlowską ze specjalistycznym oprogramowaniem SuperNova, udźwiękawiającym system operacyjny i aplikacje.
tel. +48 41 344-70-75 lub +48 41 361-53-51 w. 165
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Posiada bogaty księgozbiór podręczny i dobrze zorganizowany warsztat informacyjny. Udziela informacji z różnych dziedzin wiedzy, ze szczególnym uwzględnieniem regionu świętokrzyskiego i tematyki związanej z Unią Europejską. Prowadzi Ośrodek Informacji Europejskiej i w tym też zakresie gromadzi różne publikacje. Pomaga w wyszukiwaniu źródeł bibliograficznych na dany temat. Opracowuje i udostępnia bibliografię regionalną województwa świętokrzyskiego, okolicznościowe zestawienia bibliograficzne, katalogi wystaw. Udostępnia komputerowe bazy danych własne i Biblioteki Narodowej. Uczestniczy w tworzeniu ogólnopolskiej bazy PRASA.
Czytelnia Zbiorów Regionalnych
tel. +48 41 361-53-51 w. 226
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Zbiory regionalne, książki i czasopisma od XIX wieku, mikrofilmy, dokumenty elektroniczne, obowiązkowy egzemplarz regionalny i dokumenty życia społecznego (druki ulotne). Zgromadzone i stale uzupełniane zbiory udostępniane są wyłącznie prezencyjnie w dwóch Czytelniach: Zbiorów Zabytkowych oraz Zbiorów Regionalnych, które zapewniają czytelnikom 13 miejsc, w tym 4 stanowiska komputerowe oraz 2 do korzystania z czytników do mikrofilmów.
Czytelnia Zbiorów Zabytkowych
tel. +48 41 361-53-51 w. 218, 220
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Zbiory zabytkowe, ponad sześć tysięcy woluminów starych druków i rękopisów grafika, nuty, fotografie oraz publikacje wydane do 1950 roku. Część zabytkowej kolekcji Biblioteki (ponad 2 000 książek XVI-XX w.) zaliczana jest do Narodowego Zasobu Bibliotecznego (Rozporządzenie Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 16 września 2016 r. Dz. U. z dn. 27 września 2016 r.).
Zapraszamy do zapoznania się z wybranymi elementami naszej kolekcji w zakładce Zbiory Zabytkowe i Regionalne.
Wojewódzka Biblioteka Publiczna im. Witolda Gombrowicza w Kielcach
ul. Księdza Piotra Ściegiennego 13, 25-033 Kielce
Adres do e-Doręczeń:
AE:PL-30496-97780-CHHST-35
Dyrektor: Agnieszka Kuś
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Główny Bibliotekarz: Anna Godowska
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
tel. +48 41 361-53-51 w. 203
Sekretariat
tel. +48 41 344-70-74, +48 41 361-53-51
faks +48 41 344-59-21
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Dział Udostępniania Zbiorów
tel. +48 41 342-66-77, +48 41 361-53-51 w. 156
Kierownik: Paweł Surowiec
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Zastępca kierownika: Barbara Grzęda
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
- Wypożyczalnia Ogólna
tel. +48 41 344-53-84, +48 41 361-53-51 w. 140, 142
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. - Mediateka
tel. +48 41 340-03-38, +48 41 361-53-51 w. 238
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Kierownik: Halina Sorys - Wypożyczalnia Międzybiblioteczna
tel. +48 41 342-66-77, +48 41 361-53-51 w. 156
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. - Czytelnia Ogólna
tel. +48 41 361-53-51 w. 160
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Dział Informacji i Bibliografii Regionalnej
tel. +48 41 344-70-75
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Kierownik: Michał Pawlicki
tel. +48 41 344-70-75, +48 41 361-53-51 w. 165
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
- Informatorium i Ośrodek Informacji Europejskiej
tel. +48 41 344-70-75, +48 41 361-53-51 w. 165
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Dział Zbiorów Zabytkowych i Regionalnych
tel. +48 41 340-03-18, +48 41 361-53-51 w. 218
Kierownik: Edyta Watras
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
- Czytelnia Zbiorów Zabytkowych
tel. +48 41 361-53-51 w. 218, 220
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. - Czytelnia Zbiorów Regionalnych
tel. +48 41 361-53-51 w. 226
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
tel. +48 41 340-03-25, +48 41 361-53-51 w. 125
Główny Specjalista ds. Systemu Informatycznego: Piotr Łomiński
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
tel. +48 41 340-03-27, +48 41 361-53-51 w. 127
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Kierownik: Anna Liszka
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
tel. +48 41 340-03-28, +48 41 361-53-51 w. 127
- Stanowisko ds. ewidencji zbiorów: Małgorzata Soboń
tel. +48 41 361-53-51 w. 128
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. - Oddział Opracowania Zbiorów
tel. +48 41 361-53-51 w. 123
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
tel. +48 41 361-53-51 w. 229, 224
Kierownik: Aneta Strzępka
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
tel. +48 41-340-03-08, +48 41 361-53-51 w. 206, 207, 208
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Kierownik: Małgorzata Winkler
tel. +48 41 340-03-04, +48 41 340-03-06, +48 41 361-53-51 w. 104
faks +48 41 362-25-66
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Kierownik: Michał Pietrusik
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
tel. +48 41 340-03-07, +48 41 340-03-09, +48 41 361-53-51 w. 107, 109
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Główna Księgowa: Monika Sztuk
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
tel. +48 41 340-03-02, +48 41 361-53-51 w. 102
Kierownik: Marek Dula
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Specjalista: Dariusz Kosno
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Dariusz Kosno
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Strona 1 z 3
- start
- Poprzedni artykuł
- 1
- 2
- 3
- Następny artykuł
- koniec