Szanowni Państwo!

Uprzejmie informujemy, że od 20 sierpnia 2019 r. Biblioteka pracuje w nowym systemie bibliotecznym. Zachęcamy wszystkich czytelników do aktywacji swojego konta. UWAGA! Konta aktywowane w poprzednim systemie muszą być ponownie aktywowane.

Aktywowane konta umożliwiają czytelnikowi:

  • monitorowanie stanu swojego konta bibliotecznego,
  • zamawianie wybranych pozycji,
  • samodzielne prolongowanie daty zwrotu wypożyczonych materiałów,
  • filtrowanie i zawężanie wyników wyszukiwania,
  • zapisywanie kwerend w celu późniejszego wykorzystania,
  • eksportowanie wyników wyszukiwania do innych aplikacji,
  • zapamiętywanie ulubionych pozycji,

Uwaga: bez aktywacji konta w systemie - możliwe jest wyłącznie wyszukiwanie materiałów w katalogu.

Czytelnik osobiście w Bibliotece dokonuje aktywacji konta. W wyniku aktywacji otrzymuje loginhasło do systemu.

Instrukcje:

  • Czytelnik podaje swój adres e-mailowy (opcjonalnie),
  • otrzymuje login i nadaje hasło do systemu, składające się z minimum 8 znaków (hasło można zmienić samodzielnie po zalogowaniu do systemu na swoim komputerze).
  • Kliknij odnośnik "LOGOWANIE",
  • wpisz swój login oraz hasło w wyświetlonym formularzu.

Kończąc korzystanie z systemu należy kliknąć imię i nazwisko w prawym, górnym rogu ekranu, a następnie przycisk "WYLOGUJ".

  • można jednocześnie zamówić 5 egzemplarzy wybranych ze wszystkich kategorii zbiorów;
  • zamówione egzemplarze zgodnie z obowiązującymi Regulaminami zostaną wypożyczone zamawiającemu lub udostępnione na miejscu w czytelniach;
  • w przypadku egzemplarza dostępnego - zamówienie obejmie 2 dni robocze, licząc od następnego dnia po złożeniu zamówienia;
  • w przypadku egzemplarza wypożyczonego zamówienie obejmie 2 dni robocze, licząc od następnego dnia po zwrocie egzemplarza przez poprzedniego czytelnika;
  • po upływie terminu zarezerwowania - egzemplarze nieodebrane przez czytelnika zostaną włączone na półki, a w przypadku egzemplarzy przeznaczonych do wypożyczeń - mogą być wypożyczone innemu czytelnikowi.

ZAMÓWIENIU PODLEGAJĄ także egzemplarze z lokalizacją Wypożyczalnia - wolny dostęp o statusie: WYPOŻYCZONE.

Rezerwacji można także dokonać telefonicznie (tel. 41-344-70-75, 41-361-53-51 w. 165).

Jak zamawiać?

  • po kliknięciu tytułu z listy wyników wyszukiwania należy kliknąć przycisk „zamówienie”, a następnie „wyślij zamówienie”,
  • zarezerwowany egzemplarz należy wypożyczyć i odebrać w ciągu następnych 2 dni roboczych.

Jak przeglądać i usuwać rezerwacje?

  • Należy kliknąć imię i nazwisko w prawym, górnym rogu ekranu, a następnie przejść do sekcji „moje zamówienia” i z listy zarezerwowanych przez siebie pozycji wybrać tę do usunięcia,
  • kliknąć przycisk „anuluj”.

Uwaga! System automatycznie anuluje zamówienie, jeśli drugiego dnia od daty rezerwacji wybrana pozycja nie zostanie wypożyczona.

Jak zapamiętać i przeglądać wybrane pozycje?
  • Znajdź potrzebną pozycję.
  • na liście wyników obok wybranego tytułu kliknij w ikonę „pinezki”

Pozycja została dodana do ulubionych. Można szybko do niej przenieść się poprzez kliknięcie imienia i nazwiska w prawym, górnym rogu ekranu i wybranie sekcji „ulubione”.

Uwaga! „Zapamiętana” może zostać każda pozycja o dowolnej lokalizacji i dostępności (także wypożyczona). Jednak nie jest to równoznaczne z zarezerwowaniem! Lista „zapamiętanych pozycji” przypisana jest do osobistego konta czytelnika! Nie ma do niej dostępu żaden inny użytkownik systemu ani też pracownik wypożyczalni.

Na stronie głównej katalogu znajduje się adres skrzynki poczty elektronicznej, na który czytelnicy mogą wysyłać zapytania.